Om Plenum

Plenum er Skolelederforeningen medlemsmedie, der udkommer som printmagasin, digitale artikler og podcast. Indholdet har fokus på ledelse i folkeskolen, og målet er vise medlemmerne måder at skyde genvej i en travl hverdag ved at bringe erfaringer med, viden om og perspektiver på opgaveløsninger og udfordringer.

Redaktionelle målsætninger

Plenum skal være en hjælper i hverdagen. Derfor stiller det journalistiske univers skarpt på vilkårene for den enkelte og vilkår for at drive skole, om initiativer og eksempler på løsninger af skolens kerneopgave og ny viden om ledelse og skoleemner.

Plenum har fokus på at dele skoleledernes egne erfaringer, og historierne sigter efter at være perspektiverende, give overblik eller være anvisende.
De journalistiske nøglekriterier er konstruktiv, identitetsskabende og væsentlig.

Annoncering

Der er gode muligheder for at annoncere i Plenum og dermed få direkte kontakt til skolelederne på landets folkeskoler.

Læs mere om annoncering i Skolelederforeningens medier

Kontakt gerne vores annoncesælger

Dansk Mediaforsyning ApS
Tlf. 7022 4088
Mail: plenum@dmfnet.dk

Abonnement og udgivelsesplan

Alle medlemmer af Skolelederforeningen modtager gratis det trykte magasin Plenum med posten.
Man tilmelder sig ved indmeldelse, og abonnementet kan administreres på Min side.

Alle kan gratis downloade appen Fagmagasinet Plenum i App Store og Google Play.

Ikke-medlemmer kan tegne et abonnement på magasinet ved at henvende sig til foreningens sekretariat:
Skolelederforeningen
Snaregade 10 a
1205 København K
e-mail: skolelederne@skolelederne.org

Et årsabonnement koster 275 kroner.

Udgivelser

Det trykte magasin udkommer fem gange årligt i et oplag på cirka 3.900 eksemplarer.

Udgivelseplan 2024
01.24: udgives 5. marts
02.24: udgives 21. maj
03.24: udgives 20. august
04.24: udgives 22. oktober
05.24: udgives 17. december

Kontakt redaktionen

Hvis har en idé til et emne, vi bør tage op i Plenum, er du altid velkommen til at kontakte os.

Vil du bidrage med en artikel til Plenum, er du også velkommen til at ringe, skrive eller sende en idé til redaktøren.

Vær opmærksom på, at vi får mange henvendelser, og vi kan derfor ikke bringe alle tekstforslag, vi modtager, ligesom vi forbeholder os ret til at redigere i teksten, så den passer til magasinets format.

Redaktør Marie Begtrup
Tlf. 4014 4135
Mail: mb@skolelederne.org

Tak, vi har modtaget din besked og vender tilbage hurtigst muligt.
Ups! Noget gik galt, da du forsøgte at sende din besked